Pkar Autorestauratie
De opdracht
Pim Kousemaker (ondernemer en autorestaurateur) heeft een eigen bedrijf: PKR. Daar was ooit een website voor gebouwd, maar deze was sterk verouderd. Daarnaast bestond er geen écht logo. Ook was er geen aandacht gegeven aan een eigen huisstijl. Al deze onderdelen werden daarom aangepakt.
Details
Opdrachtgever
PKR Autorestauratie
Producten
Huisstijl met logo en visitekaartjes. Advertentie ontwerp, marketing en promotie. Website: ontwerp en realisatie.
Logo Ontwerp
Het nieuwe logo moest herkenning uitstralen maar ook onderscheidend zijn. Daarom is gebruik gemaakt van herkenbare elementen, zoals gereedschap het tandwiel. Deze elementen komen ook terug in de huisstijl. De opvallende rode kleur trekt de aandacht en komt krachtig over.
Brandbook
Om een herkenbare lijn van communicatiemiddelen neer te zetten is een duidelijke, herkenbare huisstijl ontwikkeld. Alle richtlijnen daarvoor werden beschreven in een brandbook.
Promotie
Om meer naamsbekendheid te creëren ontwierp Van der Bent Communicatie een reeks advertenties. Deze werden geplaatst in diverse vakbladen voor liefhebbers van Oldtimers uit de regio Gelderland.
Visitekaartje
Het onmisbare visitekaartje sluit aan bij de herkenbare huisstijl. Hiermee krijgt PKR ook in de presentatie naar (potentiële) klanten toe de juiste uitstraling.
Nieuwe website
De nieuwe website moest eenvoudig en duidelijk zijn. Het is vooral een informatieve website, met als doel om bezoekers te voorzien van informatie. Om bezoekers te activeren, is er op elke pagina een call to action knop toegevoegd, zodat men direct een afspraak kan maken voor een restauratie of reparatie.